Úpravy stavebního systemu pro Commandera a Squad Leadera: Nejvýznamější změnou je, že stavby typu pytle s pískem, ostnatý drát a podobně může v nové verzi zadávat i Squad Leader. Tento krok má dopřát Commanderovi více prostoru na řízení bitvy. O stavbu samotnou se musejí postarat vojácí s lapatkami.
Nové funkce pro Commandera: Commander nově může mimo pozičních a pohybových rozkazů zadávat i místa k seskokům, vybírat přistávací zóny a místa pro leteckou podporu. Velice povedenou novinkou použití bombardování naváděného přes GPS. GPS navigaci může obstarat pouze Squad Leader, který označí pozici a Commander následně zadá povel k bombardování. Jak to vypadá v praxi se můžete podívat na tomto videu. Zatím jsem tuto věc v akci viděl jednou a jedná se o fantastický zážitek. Commander taktéž může zadat satelitně naváděný letecký útok, který provádějí stíhací letouny a helikoptéry.
Letectvo: Bylo kompletně předěláno a upraveno. Cílem všech úprav je silné zaměření na spolupráci pozemních jednotek s leteckými silami. Laserem naváděné střely z letounů tak mohou ze země na cíl navádět vojáci s kity Officer, Special Forces a samozřejmě Commander.
Transportní systém: V nové verzi je důraz na využívání přepravních prostředků ještě vyšší. Největší současná mapa pro Project Reality má rozlohu 17 čtverečních kilometrů, což není pro pešáka žádný med. Společný přesun vozidly je prostě nezbytnost, i když spousta nováčků je stále ještě navyklá sebrat první vozidlo a sama s ním někam odjet.
Mimo výše uvedené změny proběhla samozřejmě celá řada dalších, o nichž si můžete v angličtině přečíst. Přibyly třeba tři nové mapy, nějaké nové zbraně a herní mód Counter-Attack, kdy jeden tým brání zadané body, které již v případě ztráty nemůže získat zpět.
Project Reality je v poslední verzi už opravdu velice povedenou záležitostí pro herní fajnšmekry. Mapy daleko překonávají původnín BF2 jak designem, tak grafikou samotnou a hra díky svému zařenení přitahuje kvalitní komunitu, která je výrazně zameřená na VoIP komunikaci a týmovou spolupráci.