Project Reality: Battlefield 2 Mod

2-190x300.gif

Project Reality je modifikace střílečky Battlefield 2. Ten přinesl do multiplayeru zajímavě řešený systém funkcí, ovládání a týmové kooperace, zároveň se ale jedná o silně arkádovou záležitost, což zaručuje masový úspěch, nicméně pro fajnšmekra nepředstavuje hra až takový zážitek. Přesně pro tyto hráče je tu pak Project Reality mod, který z původního BF2 udělá úplně jinou, o dost přísnější a náročnější hru. Slovy tvůrců, pokud hledáte na fakta zaměřenou FPS z perspektivy vojáka, pak je Project Reality přesně pro vás.

Aktuální verze 0.4 (0.5 se čeká někdy v lednu) má velikost slušných 1700 MB, je ke stažení na různých serverech anebo jako torrent. Instalace si najde umístění původního BF2 na disku a přidá svá data do jeho složky a na plochu přihodí ikonku a manuál.

Po spuštění naběhne vlastní logo doprovázené opět vlastní a slušnou hudbou. Samotné rozhraní je pak identické jako v BF2 a zbývá už jen vybrat server.
project reality screenshot project reality screenshot

První postřehy: mapy, které jsem prozatím vyzkoušel, působily lepším dojmem než původní BF2. Výběr týmů zůstal stejný, změnilo se označení jednotlivých tříd a samozřejmě zbraně. Každá strana má jen jednu nebo dvě zbraně v různých modifikacích pro všechny třídy. Graficky na stejné úrovni jako BF2. Největší změny samozřejmě vyplývají z povahy modu, tzn. např. míří se zásadně hledím, zaměřovací kříž u zbraní až na pár výjimek není.

Velkou změnou je indikace nepřátel. Původní BF2 hezky barevně rozděluje přátele a nepřátele. Project Reality značí jen vlastní hráče, pokud jsem vypozoroval a to až na kontaktní vzdálenosti. Pro nováčka ve hře to znamená velký počet teamkillů a zároveň vlsatních úmrtí. Buď si myslí, že vidí nepřítele a zastřelí ho, načež se ukáže, že to byl vlastní hráč a pak lehce zmatený touhle skutečností umře, protože se střelbou v příštím střetu váhal. Všechny ostatní indikátory, které usnadňují hraní BF2, byly taktéž odstraněny.

project reality screenshotproject reality screenshot

Dojem ze samotného hraní je docela působivý. Díky všem změnám se o sebe člověk trošku víc bojí. Taky prodloužený respawn na 30 sekund není lákavá vyhlídka. Narazail jsem na mapu, kde bylo pořadí zabírání jednotlivých vlajek přesně dané a šla zabrat vždy jen vlajka, která byla právě v pořadí. Tenhle model zaručuje, že se celé týmy budou utkávat pravidelně v jednom bodě, který se jen bude přesunovat podle vlajky, o níž se aktuálně bojuje.

Každé z povolání týmu doznalo změn oproti BF2. O zbraních byla řeč výše, medik má napevno jen jednu lékárníčku tudíž nemůže jí celou bojovou zónu zasypávat, jako je běžné v BF2. Zmizel taky klasický snajper. Padák zůstal pouze speciállním jednotkám. I systém bodování se změnil, ale zatím jsem neodhalil ani nikde nečetl, jak je nastavený. Osádku kompletního tanku nyní tvoří řidič, střelec a kulometník na věži.

Celkově se mi Project Reality velice zamlouvá. I když je zatím v relativně mladé vývojové fázi, působí a funguje velice solidně. Pokud máte v počítači Battlefield 2 a jde vám při hraní i o trošku pocitu reality, rozhodně si zkuste tuto modifikaci stáhnout.

Zdeněk Dvořák

Bloguju od 2002, píšu o všem, co mě zajímá. Najdete mě na Google+, na Twitteru nebo třeba na last.fm Pokud se vám některý z článků líbí, nesyslete a pošlete jej známým.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>