Day Of Defeat: Source

2-190x300.gif

Díky speciální edici Counter-Strike: Source jsem se dostal i k módu Day Of Defeat (DoD), který byl taktéž upraven na nový engine od Valve. DoD původně začínal, stejně jako CS jako mod pro Half-Life výtvořený několika nadšenými vývojáři . Takových modů byla ve své době slušná hromada, osobně mi v paměti utvělo třeba hodně slušné FireArms. Jak vypadá DoD dnes a o co vůbec jde?

DoD  je čistě multiplayerová záležitost situovaná do druhé světové války. Strany konfliktu jsou tudíž jasné – Spojenci versus Němci. Každá strana má na výběr ze 6 možných tříd pro hraní: Rifleman, Assault, Support, Sniper, Machine Gunner a Rocket.

Rifleman / Spojenci

Rifleman je vybaven karabinou (nebudu zacházet do technických detailů:), lopatkou a vrhačem granatů, což je poměrně zajíavá věcička. Granát se našroubuje na hlaveň karabiny a vrhne do prostoru. Výhodou je velký dostřel, nicméně granáty se hodně odrážejí.

Samotná karabina je poměrně účinná a v sekundárním módu (pravé tlačítko myši) nabízí míření přes hledí, což z ní činí na dálku velice slušnou zbraň. Pokud ovšem máte postřeh. Assault / Spojenci

Assault je vybaven samopalem, pistolí a ručními granáty. Samopal střílí pouze dávky a velice hází, tudíž je třeba se soustředit na krátké dávky a vyhýbat se soubojům z dálky. Assault je hlavní útočná síla a musí stát v čele každé útočné vlny.

Support je podpůrná jednotka vybavená lehkým kulometem, nebo na straně Němců StG-44. U obou je možno měnit dávkovSniper / Spojenciání střelby buď na jednotlivé výstřely, anebo salvy. V útočných vlnách by se měl taktéž vyskytovat vepředu, nebo? obě zbraně mají velice slušnou účinnost.

Sniper je o(d)střelovač, tudíž je vybaven puškou s dalekohledem. Jeho úkolem je z dálky likvidovat soupeře, takže obsazuje místa s dobrým výhledem a čeká. Dalekohled zoomuje s docela velkým zpoždením.

Machine Gunner je těžká podpůrná jednotka vybavená kulometem. Pro použitelnou palbu je třeba mít kulomet opřený a postavený na roznožce, k čemuž je třeba najít v terénu oporu, kterou může být okenní rám, pytle sKulometčík / Spojenci pískem a podobné věci. Samozřejmě je možné zalehnout a roznožku použít na zemi. Kulometčík hlídá již obsazená místa, jeho zbraň je, zvláště v leže, naprosto zničující a už samotný zvuk z dálky varuje.

Rocket je vybaven buď bazukou nebo panzerfaustem jak hlavní zbraní, pro boj z blízka je vybaven lehčím ručním kouskem. Raketa je poměrně efektivní, je ovšem třeba zamířít a tehdy se vaše postava stává velice pomalou.

Mapy pro DoD nejsou rozsáhlé a hraje se ve svižném tempu. Princip hry spočívá v obsazování vlajek na mapě. Každá strana ma na počátku hry nějaké vlajky obsazené a je třeba obsadit všechny. Komu se toto povede  jako prvnímu, ten vyhrál mapu. Hra samotná hlídá i počet jednotlivých tříd v týmech, čímž se udržuje jistá herní vyváženost. Pokud zemřete, za krátkou časovou jednotku se opět narodíte a vrháte se do boje, dokud nekončí mapa.

Engine Source vypadá dobře, ve srovnání s CS:S mně přijde osazený lepšími texturami, navíc nově s podporou HDR, takže scenérie opět vypadají o něco živěji. Fyzika je velice slušná, těla, jenž se potkala s granáty, následně létají vzduchem, po blízké explozi se efektně rozstřese obraz, po střelbě se práší z okolí. Celký dojem z akce je skvělý, jedinou výtku bych měl k užití shaderů – dřevo s metalickým leskem jsou opravdu nikdy neviděl a tím méně si ho dokážu představit ve vybombardovaném domě.

Nam mojí sestavě Barton 2600+, 1024 MB RAM a GF6600GT hraje funguje na maximální nastavení s HDR a bez FSAA s rozsahem FPS od 20  do 60, po snížení detailů textur FPS výrazně poskočí nahoru, aniž by grafická stránka znatelně utrpěla.

Hru je možné zakoupit přes Steam anebo jako doplňek k DVD releasům. Jako hra pro relax mi rozhodně přijde příjemnější než CS:S, protože nemusíte po každé smrti čekat na konec kola a i skill samotný hraje o něco menší roli. Prostě a jednoduše větší sranda pro lamery:) Něco málo screenshotů se nachází na homepage hry,  dostatek obrázků nabízí samozřejmě i google.

Zdeněk Dvořák

Bloguju od 2002, píšu o všem, co mě zajímá. Najdete mě na Google+, na Twitteru nebo třeba na last.fm Pokud se vám některý z článků líbí, nesyslete a pošlete jej známým.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>