Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
Pojištění vozidel

Nejlevnější pojištění, vyberte si z nejlevnějšího povinného ručení...

Sexshop - levně a rychle

Vše skladem. Dodání do 24 hodin. Po Praze v den objednání.

Levné mobilní telefony

Nakupujte mobilní telefony a příslušenství za nejlepší ceny!

Obývací stěny

Velký výběr kvalitních a levných obývací stěn v mnoha provedeních

Home
úno 18 2009

Laici by neměli investovat

Tisk E-mail
Napsal Gyd   
Středa, 18 únor 2009
Loni v únoru jsem si založil investiční důchodové pojištění. Usoudil jsem, že je prostě čas začít myslet na horší časy, dokud je z čeho. K důchodovému spoření jsem si přidal nějaké pojištění pro případ pobytu v nemoci, úrazu  nebo smrti. Když zítra umřu, je za mě přes půl mega, což se mi zamlouvá. Hůř ovšem dopadla důchodově investiční část.

 
Do Kooperativy jsem za rok odeslal skoro 20 tisíc. Něco samozřejmě padlo na pojištění, ale když mi došel roční výpis, kde mi banka před vyjádřením, že jsem s nimi snad spokojen, sdělila, že stav mého účtu není ani 5 tisíc, dost jsem se zděsil.
 
Investiční fondy jsem rozložil maximálně konzervativně. Teď nevím, jestli je to důsledek krize nebo je to běžná věc, ale poslat někam 20 a mít z toho 5 tisíc mi přijde jako jasný signál, že investice nejsou nic pro mě. 
 
Výběr peněz ze smlouvy můžu provést až za tři roky. Takže mám před sebou vyhlídku na 40 tisíc, které odešlu a když budu mít kliku, možná z nich deset zbyde.
 
Vina leží samozřejmě na mě. A trošku mě mrzí, protože kdybych studoval nějakou školu a pak skončil v bance, mohl jsem se živit cizím kapitálem bez rizika, protože troubů jako já je nejspíš dost. Z okolí vím, že třeba Frogy zažívá s podobným produktem totožné úspěchy.
 
Nakonec se ukáže, že spopřící polštářová taktika našich předků je přesně to pravé ořechové pro moji příjmovou skupinu. Inflační ztráty snad nedosahují taových výšin jako ztráty z investičních pokusů amatérů.

Tags:  investice důchod Kooperativa

Články s podobnou tématikou na gyd.name:

Není zde žádný příbuzný text
Taguj:
Delicious
Digg
Linkuj.cz
Jagg
VYBRALIsme.sk
Komentáře
Přidat NovýHledatRSS
KONY - .. Registered | 2009-02-18 13:51:15
avatar A co na to DO, pripadne Bert? Protoze ja zrovna vcera uzavrel neco podobneho
Gyd - re: .. Super Administrator | 2009-02-18 15:48:29
avatar
KONY napsal:
A co na to DO, pripadne Bert? Protoze ja zrovna vcera uzavrel neco podobneho

Počítám, že investiční fondy teď nebudou nějaký terno :-(
KONY - re: re: .. Registered | 2009-02-19 06:20:13
avatar no ja doufam,ze by terno mohly byt, akcie jsou dole, tak bud pujdou nahoru a bude to fajn, nebo bude cely system uplne v dupe
Richie IP:78.45.38.15 | 2009-02-18 17:05:39
Jesltli to tam není podobně jak u životka. Instituce si berou za založení a správu účtu a bůhvíco peníze. A to během prvních tří let... Pak už to tam přibývá lépe. Ukazoval mi to mistr finanční doporník, když jsem zakládal. Podrobnosti nevím, ale to na co poukazuješ je přesně to co mi ukazoval. Zajímavé to začíná být až po x letech. Amen
efa IP:195.178.88.234 | 2009-02-19 11:35:55
avatar mám to samé, začal sem platit 1500 od listopadu. jen sem si dal garanci, že to nemůže padnout pod 6% JInak ale nemám z toho dobrý pocit. vybrat to můžu taky až po 10ti letech a to tam nebude ani to co sem tam vrazil. ještě špekuluju že z toho vycouvam. sice příjdu o pět litrů ale forma spoření do polštáře je asi nej no
Doů Registered | 2009-02-20 08:46:50
avatar já spořím do břišního polštáře, je z toho 2 užitek, při investici požitek a ještě se to hodí do budoucna. Počítám že do důchodu bych při tomto tempu investic mohl vážit takových 150 kg a od 70 bych zase postupně ztrácel tak po 3 kg ročně, takže ve stovce bych mohl být na nule a v klidu zemřít, taková je moje finanční matematika.
Riziko jediné, že zemřu dříve a zůstane pár zbytečně proinvestovaných kil.

jinak skutečně ty investiční produkty můžou být podle mně dojebávány hlavně těmi zprostředkovateli :-/
pojištění je jasné věc (i když i tak může být "spořící") ale přesto by měly padat základní otázky - kolik celkem dám, kolik na konci bude. když jsem to teď diskutoval (taky až nedávno) kolik teda je součet mých plateb a "kolik tam mám" začal borec kamuflovat, že na to jsou složité tabulky apod. já nato že na tom nic složitého není, že to jsou čísla, která jistě nějaký počítač umí sečíst, oni to prostě vůbec neřeší, řeší jen o kolik tě oberou, z toho mají provize.
když jsem zjistil, že se mi životní pojištění samo každoročně valorizuje (navyšuje o inflaci) taxem udělal takový vítr, že borec se omlouval ještě za dveřma, že to přece není možné takové metody jak s kokotama, pokud nevyjádříš nesouhlas do X dnů, tak platíš více, že to okamžitě ruším, že kurva si dělá prdel mně na to neupozornit ....
je to banda ojebávačů
nicméně portfolio životka, penzijka asi ponechám, dopočítali jsme se, že tam bude minimálně to, co jsem do toho dal ... a firemní bonus z toho dělá zajímavá čísla pak.
Gyd Super Administrator | 2009-02-20 09:35:39
avatar Jsem ted jen zvedavej, kolik mi vrati stat na danich, pocitam, ze to nebude nejaky terno, uvidime v breznu/dubnu.

Ted si jen pocitam, ze nechat tech cca 1200/mesic lezet rok na IMG kontu, mohl jsem mit trikrat vic nez ted. Urok sice neprekroci miru inflace, ale muzu k penezum hned v pripade potreby.


S tema ojebavacema mas pravdu, uz to psal i Efa, ze jedinym cilem agentu je jejich provize (ale to uz jsme zase u kapitalismu obecne
shylock - Šmejdi z Generali Author | 2009-02-20 11:32:36
avatar Takhle jsem se před lety nechal vypéct u Generali... Uzavřel jsem s nimi kombinovaně pojištění a spoření s tím, že budu moci čerpat vysoký úvěr. Tehdy to pro mě byla možnost jak zachránit dům ve kterém jsem tehdy žil. Věci se nakonec udály jinak a já se rozhodl, že nebudu zbytečně platit 20 000,- ročně jen abych za 20 let naspořil nějaký půlmilion.... Jednání na pobočce vskutku profesionální, čubička u přepážky přijala mé argumenty pro zrušení účtu s pochopením..... do týdne mi přišel dopis o zrušení účtu, jenže peníze za rok a půl placení nikde. Nebyl důvod už na ně čekat, to jsem zjistil, jakmile jsem na radu operátorky s lupou podrobně prozkoumal záhlaví smlouvy..... pokud ji zruším do dvou let, nedostanu zpět ani k! takže jsem vlastní blbostí a jejich vyčuraností přišel o 28000,- ....Jednou však příjde den ! A vzplanou pobočky banky Generali a v plamenech pekelných Ti zahynou, jež se křivdy této dopustili!!! ))
Gyd Super Administrator | 2009-02-20 12:03:27
avatar Kajo, to mi tady nepis, nebo me prijdou zatknout z EU za poruseni smernic o kultivovane online diskusi
Vašucek Registered | 2009-02-20 15:44:03
avatar Jak to tady tak čtu, tak jsem rád, že zatím nic podobného řešit nemusím a doufám, že ani muset nebudu. I když na každého asi časem dojde.
Paja IP:85.207.195.180 | 2009-02-21 12:09:34
Ahoj všem...narazil jsem na toto náhodou a jelikož se to lehce zajímám, tak si dovolím říci svůj názor. U těchto produktů bych byl velmi, velmi opatrný. Bohužel je prodejci představují pouze v lepších stránkách a neříkají ty druhé strany mince. Osobně jsem toho názoru, že pokud spořit, tak produkty k tomu určenými ( penzijka, stavebka, podílové fondy - peněžní, dluhopisové, akciové atd, spořící konta , atd....jde jen o to kolik chcete mít a za jak dlouho....je rozdíl 3 roky a 10 let nebo 15 let) Pokud se pojistit, tak opět samostatnými produkty. Smysl má rizikové životní pojištění (je to pouze pojištění!!!) a pojištění trvalých následků. Navíc se vždy!!!! u každého dá spočítat na kolik by měl být pojištěný (vychází to z příjmů a výdajů celé rodiny :-)). Pokud na tvém příjmu není nikdo závislý, nemá smysl pojištění na smrt. Trvalé následky se pojišťují vždy!!! Urazovky, pobyty v nemocnicích apod..je lepší řešit rezervou. Nevidím v tomto pojištění nějakou velkou výhodu. Tedy pokud někdo není sportovec a má úrazy často nebo je často v nemocnici.

K samotným investičkám. Nechtějte vidět, kolik peněz spolyká tento produkt v 1. 3 letech...šílené. Pokud je zrušíte předčasně, u některých nemusíte do určitě doby (2 roky apod.) dostat ani korunu, navíc musíte vrátit to co jste si odečetli na dani. Nesplnili jste podmínku zákonu. Na rozdíl pokud investujete do samotných fondů Vy, jte po půl roce osvobozeni od daně z příjmu, kdežto tady platíte na konci 15%. atd atd

Smysl to má v určitých případech a zejména když Vám zaměstnavatel přispívá. Ale tam je podle mě lepší si dát 100% spoření a pojistit se jinde. Nevíte jak dlouho Vám zaměstnavatel bude přispívat, tak aspoň dostanete větší část zpět a díky příspěvkům zaměstnavatele to slušně zhodnotí Vaše peníze.

Taktéž penzijko je pro lidi do cca 40-50 let nepříliš ideální produkt, pokud opět nepřispívá zaměstnavatel.

Pokud by někdo chtěl radu, napište na sifo (zav) seznam.cz

Upozorňuji, že nejsem ani poradce, ani prodejce, pouze se o tyto věci zajímám :-)
1MaxSand1 IP:90.177.85.172 | 2009-02-24 18:06:58
Cau Gyde. Jsem tu náhodou zavítal z PR-ka a musím říct něco ohledně toho investování. Byt tebou bych si nejlít vyžádal od banky nebo zjistil informace, v čem ten fond investuje. Jestli akcie tak to by více méně sedělo. Propad akcii začal zhruba v polovině roku 2008. Podle toho kolik ti tam zbylo tak ten fond musel investovat jedine v akciích(maximálně malou část v něčem míň rizikovém) jinak si to nedokážu představit. Pokud by investoval do dluhopisů, mohl tam být propad, ale teď už by ses rochnil zase v penězích, ale jelikož ti zřejmě přišel výpis za rok 2008, tak by to už tam bylo zohledněno. Každopádně né, aby tě napadlo investovat do zlata. Začíná se to provalovat a všichni teď jedou jen po něm, takže se dá čekat v nejbližší době dost brutální pád. Já právě nemusím zatím řešit takové věci jako penzijní fond i když už jeden mám , ale tam si to zatím jen držím, bez jakéhokoliv placení jelikož, chci mít starou smlouvu. Ty nové jsou projete socanama. Pokud bys chtěl podrobnosti tak mi napis ;) Jinak investiční peníze rozdávám v akciich. Říkám zaměrné rozdávám, protože jako začátečník jsem samozdřejmě v mínusu, ale těch zhruba 4-5 měsíců zkušenosti už mě něco naučili a tak už začínám vyhlížet lepší zítřky Jinak zase ten fond bych tolik nezatracoval. Pokud jedou v akciích tak je celkem reálná možnost, že ty peníze zase uvidíš. Ovšem kdy toť otázka. Ale osobně věřím, že minimálně poslední 3 platba by se ti měla dvojnásobně vrátit takže ve výsledku, by jsi tam měl mít zhruba to co jsi tam dal když vemu v úvahu rok 2009 jako konečný pro krizi na investičním trhu, což zatím se neví jistě, ale vypadá to tak.
cervenyhroch - Balíčkové produkty IP:85.160.72.49 | 2009-03-01 00:46:19
Nazdar.Plně se ztotožňuju s tím příspěvkem, který tady oddělil záměr investovat od záměru pojistit se. Myslím, že je to stejné jako chtít od auta, aby převáželo rodinku na dovolenou, úsporně jezdilo krátké trati po městě, bylo skvělé v terénu a dal se v něm bez újmy převézt materiál na stavbu celého domu... jinak řečeno, ivestiční pojištění je nonsens. Jak se říká nelze střílet na dva zajíce zároveň. Závěrem buď spořit kvůli minimalizaci škod z nastalé škodní události (smrt, úraz, nemoc) nebo investovat, a to lépe sám a na přímo. Myslím, že momentálně existuje slušná skupina akciových titulů, jejijchž současná cena je podhodnocena a které mají slušný potenciál růstu resp. návratu do vyšších pater cen, byť asi nikoli v řádu měsíců, ale spíše několika málo let. A vše nejlepší jurodivý třicátníku !
Přidat komentář
Jméno:
Název:
UBBKód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
Security Image

Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

 
< Předch.   Další >
CMS Chloe Harris DJ DJ Gyd DJs DVD FPS Google Gyd ICQ Joomla Kroměříž PC USA Windows Mobile banka computer drum and bass film hardware historie hry hudba instant messaging internet knihy konspirace mix mobil mobilní mp3 online peníze politika progressive reklama seriál sitcom software televize video web www zábava
Společnost Google, jako dodavatel třetí strany, používá k zobrazování reklam na vašich stránkách soubory cookie. Díky souboru cookie DART může společnost Google zobrazovat reklamy uživatelům na základě jejich návštěv na vašich stránkách a dalších stránkách internetu. Uživatelé se mohou po přečtení zásad ochrany osobních údajů pro reklamní a obsahovou síť Google z používání souborů cookie DART odhlásit.